Aptauja: 85% iedzīvotāju šogad Lieldienas svinēs ģimenes lokā
SIA "Rimi Latvia" pārstāve Inga Bite atzīmē, ka, tā kā šogad Lieldienas ir martā, nevis aprīlī, kā pagājušajā gadā, lielāka uzmanība tiek pievērsta mājas dekorēšanai. Arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas dekorēt savu mājokli ar Lieldienu svētku atribūtiku.
"Līdz ar cilvēku interesi par sava mājokļa izgreznošanu Lieldienu dekorāciju pārdošanas apjomi šogad ir pieauguši par apmēram 25%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tas skaidrojams ar to, ka šogad Lieldienas ir martā, kad daba vēl nav atmodusies, un cilvēki ir noilgojušies pēc krāsām, tāpēc ar dekorāciju palīdzību tās ienes savā mājoklī. Vēlmi pēc krāsām un saules apliecina arī cilvēku pieaugusī interese tieši par dzelteniem ziediem podiņos - narcisēm, prīmulām, tulpēm un citiem ziediem," skaidro Inga Bite.
Gandrīz trešdaļa jeb 28% aptaujāto atzīst, ka dos priekšroku svinībām ārpus mājām un apmeklēs īpaši rīkotos Lieldienu pasākumus. Katrs ceturtais šogad plāno doties atpūtā pie dabas. Bieži vien ap Lieldienu laiku daudzi atklāj arī āra atpūtas sezonu, uz ko norāda arī "Rimi" veikalu tīkla pieaugušais pieprasījums pēc cepamajiem zefīriem, kas kļūst par vienu no aktuālām brīvdabas pikniku sastāvdaļām.
Lai arī vairāk nekā puse aptaujāto atzīst, ka Lieldienās gatavos tradicionālos svētku ēdienus paši, Lieldienu tradicionālo saldo ēdienu pashu iedzīvotāji izvēlas iegādāties veikalā. Tāpat daudzi labprāt aizstāj šo ēdienu ar ierastāku desertu - biezpiena kūkām un plātsmaizēm, liecina "Rimi" pārdošanas rezultāti.
Teju visi aptaujātie jeb 95% Lieldienās krāso olas un 79% piedalās olu kaujās, savukārt katrs ceturtais šogad dosies ripināt olas.
Pēdējo gadu laikā "Rimi" veikalu tīklā novērojams paipalu olu patēriņa pieaugums tieši ap Lieldienu laiku. Lai arī par iecienītāko olu krāsošanas veidu ir atzīmēta dabīgo materiālu izmantošana, "Rimi" pārdošanas rezultāti uzrāda, ka šogad īpaši populāras ir arī olu uzlīmes, kas ļauj viegli un ātri iegūt īpaši grezni dekorētas olas. No olu krāsām pieprasītākais ir piecu olu krāsu komplekts.
Tāpat pēdējo gadu laikā novērots, ka Lieldienās sākas balto, sārto un vieglo vīnu sezona.
Interneta aptauja ir veikta 2016.gada martā, tajā piedalījās 1858 respondenti.
"Rimi Latvia" 2014.gadā gandrīz dubultoja peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rimi Latvia" peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro.
Patlaban "Rimi Latvia" tīklā ir 117 trīs formātu veikali: 30 "Rimi" hipermārketi, 42 "Rimi" lielveikali un 45 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.
"Rimi Latvia" darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.
Uz sarakstu