Banner 980x90

Kā plašajā piedāvājumā atrast savu īsto aromātu?

Aromātu klāsts parfimērijas veikalos ir tik plašs, ka tajā var apjukt pat pieredzējuši smaržu eksperti, kur nu vēl pircējs parastais, kurš vēlas iegādāties patīkamu un savai gaumei piemērotu aromātu. Kā orientēties smaržu piedāvājumā un pēc kādiem kritērijiem vadīties, izvēloties savu īsto aromātu, kas atraisīs sajūtas un saskanēs ar jūsu personību? Uzziniet noderīgu informāciju, kas ievedīs jūs dziļāk aromātu pasaulē un palīdzēs iegādāties īstās smaržas internetā un arī uz vietas veikalā.

Aromātu veidi un koncentrācija
Viens no aspektiem, kas mēdz mulsināt pircējus, ir aromātu veidi jeb tā saucamie stiprumi. Smaržām ir sava klasifikācija, kas raksturo to intensitāti un spēju saglabāt noturību uz ādas. 

  • Pure Parfum (PP) parasti ir spilgtas, intensīvas un uz ādas saglabājas pat līdz sešām stundām. To sastāvā var būt līdz pat 40% aromātisko savienojumu.
  • Eau de Parfum (EDP) ir parfimērijas ūdens. Šo var uzskatīt par populārāko smaržu veidu, kas saglabā noturību līdz pat piecām stundām, ir pietiekami intensīvs un bagātīgs. Tas īpaši piemērots vakaram un arī gada aukstajai sezonai, kad ir vēlme pēc piesātinātākiem aromātiem.
  • Eau de Toilette (EDT) ir tualetes ūdens, kurā aromātisko vielu koncentrācija ir ne vairāk kā 15%. Arī tam ir teicama noturība līdz pat četrām stundām. Tualetes ūdens ir vieglāks, gaisīgāks un svaigāks, tāpēc īpaši piemērots siltajam laikam un tiem, kuriem patīk neuzkrītošāki aromāti.
  • Eau de Cologne (EDC) jeb odekolons ir pavisam vieglas noturības aromāts, kas saglabājas līdz divām stundām. Aromātisko vielu koncentrācija tajā ir līdz 5%.

Ar aromāta noturību un koncentrāciju lielā mērā saistīta arī produkta cena. Jo lielāka koncentrācija, jo dārgāks parasti ir šis aromāts. Protams, būtiska loma ir arī zīmolam, flakonam un citiem aspektiem.

Kādās kategorijās iedala aromātus?
Lai būtu vieglāk orientēties plašajā aromātu pasaulē gan pašiem ražotājiem, gan pircējiem, laika gaitā izveidojies un nostiprinājies vispārzināms aromātu aplis, kas sadalīts pāris lielās kategorijās un vairākās apakškategorijās. Viens no šāda iedalījuma ieviesējiem ir Maikls Edvardss, kurš šādu smaržu apli plašākai publikai prezentēja jau 1983. gadā. Šis aromātu aplis piedāvā četras lielās kategorijas – ziedu, austrumu, koksnes un svaigie aromāti. Katra no šīm kategorijām iedalīt vēl vairākās apakškategorijās, kas sīkāk raksturo aromāta notis. Protams, šo iedalījumu šodien nevar uztvert kā akmenī kaltu, jo aromātu pasaule nemitīgi attīstās, tajā ienāk jauni produkti, bet galvenās kategorijas saglabājas. Arī pircējam, saprotot, kādas kategorijas aromāti vairāk piesaista, veikalā ir vieglāk jau koncentrēties uz šo kategoriju, samazinot iespēju, ka tiek nopirkts aromāts, kas nav jūsu gaumē.

Kā veidojas smaržu unikālā kompozīcija?
Aromātu radīšana un spēja atklāt to dažādos slāņus vienmēr bijusi nedaudz ar mistikas, zinātnes un dabas sinerģijas pieskaņu, jo katrā aromātā ir paslēptas dažādas notis, radot unikālu kompozīciju, kas atklājas pakāpeniski. 

  • Smaržu kompozīciju raksturo kā piramīdu, kuras virsotnē ir augšējās notis – tās sajūtam pirmās, kad aromāts ir izsmidzināts. Tās parasti jūtamas visīsāko laiku, bet arī rada pirmo iespaidu par aromātu kopumā.
  • Vidējās jeb sirds notis atklājas nākamās. Tās ir intensīvākas un smagnējākas, tāpēc saglabājas ilgāk un veido aromāta kodolu. Tieši sirds notis arī ir tās, pēc kurām vēlams meklēt savai gaumei tīkamāko aromātu.
  • Bet piramīdas apakšā ir pamata notis, kas atklājas vislēnāk, bet uz ādas saglabājas visilgāk. 

Jāatceras arī, ka vienas un tās pašas aromāta notis katram var izpausties savādāk, jo unikāls aromāts ir gan katra cilvēka ādai, gan sviedriem. Tāpēc ne vienmēr vienas un tās pašas smaržās jums izpaudīsies tieši tā pat kā, piemēram, draudzenei.

Ieteikumi sava īstā aromāta atrašanai

  • Noskaidrojiet, kādas kategorijas aromāti jūs piesaista – austrumu, svaigie, koksnes vai ziedu.
  • Atrodiet, kuras aromātu notis jūs uzrunā – rozes, vaniļas, bergamotes, muskusa, jasmīna, sandalkoka u. c. Ja nezināt, kādas notis dominē jūsu iemīļotākajos aromātos, atrodiet tos interneta veikalā un izpētiet aprakstus. Meklējiet sakarības – kuras notis biežāk jūs uzrunā?
  • Intereses pēc iztestējiet arī citu kategoriju aromātus. Iespējams, jūs nemaz nenojaušat, ka tie jums patīk un piestāv.
  • Apziniet savu iemīļotāko dabas aromātu klāstu. Šīs notis arī varat meklēt aromātu kompozīcijās – lavanda, ceriņi, rozes, citrusaugļi, kanēlis, jasmīns, ābols utt.
  • Ar smaržu izvēli nevajadzētu steigties, bet gan veltīt laiku izpētei. Vēlams izmēģināt paraudziņus un paskatīties, kā aromāts uz ādas spēlējas vairāku stundu laikā, kā tas patīk nākamajā dienā, kādas asociācijas izraisa.
  • Smaržu gadījumā svarīgākās ir jūsu sajūtas, kuras rada aromāts, kā tas liek justies, saspēlējas ar jūsu personību, vizuālo tēlu un emocionālo pasauli. Nav vērts tikai modes dēļ izvēlēties kādu aromātu, kas nav jūsu, traucē un rada diskomfortu.
  • Jāatceras, ka aromāts jāpieskaņo arī vietai un laikam. Ballītei, darbam un romantiskiem mirkļiem diez vai derēs viens un tas pats aromāts. Piemeklējiet ko atbilstošu katrai dzīves situācijai un arī gadalaikam. Veidojiet savu iemīļoto aromātu kolekciju.

Populāru zīmolu smaržas internetā
Populāru zīmolu oriģinālās smaržas varat iegādāties interneta veikalā DOUGLAS.LV, kur vienuviet pieejami simtiem unikālu aromātu. Sortimentā bagātīgi pārstāvētas ne tikai sieviešu, bet arī vīriešu smaržas, kas ļaus izvēlēties tīkamāko produktu ikvienam. Piedāvājumā arī maigas bērnu smaržas, kas patiks mazajām dāmām. Veikalā atradīsiet produktus no tādiem ikoniskiem zīmoliem kā Burberry, Carolina Herrera, Dior, Dolce&Gabbana, Giorgio Armani, Hugo Boss, Lancome, Lanvin, Moschino, Paco Rabanne, Versace un daudziem citiem.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)