Kā vienkārši ikdienas ieradumi var uzlabot tavu dzīvi?

Dažādi noderīgi ikdienas ieradumi var ievērojami uzlabot gan mūsu veselību, gan dzīvi kopumā. Kā zināms, jaunu ieradumu veidošana nav nemaz tik vienkāršs process – bieži vien tā aizņem diezgan daudz laika.  Neskatoties uz to, ka runa ir par ikdienas ieradumiem, tos ievērot katru dienu nav nepieciešams.

Tas ir tikai normāli, ja nevari atrast laiku jaunu paradumu ievērošanai, jo esi pārāk aizņemts vai noguris. Centies tos ievērot vismaz trīs līdz piecas reizes nedēļā, un tu izjutīsi pozitīvas pārmaiņas, pietuvosies savu mērķu sasniegšanai un samazināsi stresa līmeni, kas savukārt palīdzēs uzlabot dzīves kvalitāti.

Kā veidot jaunus ikdienas ieradumus?

Lai arī cik vilinoši ir vienlaicīgi ķerties klāt vairāku veselīgu ieradumu veidošanai, visticamāk, tas nesniegs vēlamo rezultātu. Mēneša laikā ir ieteicams koncentrēties tikai uz vienu ieradumu. Trīs līdz četras nedēļas ir laiks, kas nepieciešams, lai tas kļūtu automātisks. Tāpat nav ieteicams ierobežot sevi ar stingriem termiņiem, jo dažus ikdienas ieradumus ir veidot vieglāk nekā citus, un nav nozīmes, cik ilgs laiks nepieciešams ieraduma izveidošanai. Svarīgākais ir to darīt.

Nemēģini vienā dienā pilnībā mainīt savu dzīvi, jo tu vari kļūt pārāk motivēts un uzņemties pārāk daudz. Piemēram, ja nolēmi katru dienu velīt sporta aktivitātēm divas stundas, tad vispirms izveido ieradumu veltīt tām 30 minūtes dienā, pakāpeniski palielinot sportošanai atvēlēto laiku. Līdzko būsi izveidojis vienu ieradumu un ikdienā vairs nedomāsi par to (kā, piemēram, ar zobu tīrīšanu), tad droši ķeries pie nākamā.

1. Seko saviem ikrīta rituāliem

Tev no rīta patīk doties nelielā skrējienā, ieturēt garšīgas un veselīgas brokastis vai vienkārši meditēt? Neatkarīgi no tā, kas tev liek justies uzlādētam un enerģiskam, iesāc dienu tieši ar šo ieradumu. Ievērojot tev nozīmīgus rīta rituālus, tu iesāksi savu dienu uz pozitīvas nots. Turklāt strukturēts dienas sākums palīdzēs novērst stresu, dvēseles nogurumu un uzlabos produktivitāti.

2. Uzturies pozitīvu cilvēku sabiedrībā

Ir ieteicams rūpīgi pārdomāt, ar kādiem cilvēkiem tu pavadi savu laiku. Ja piekrīti izteicienam, ka labs noskaņojums ir lipīgs, tad uzturies tādu cilvēku sabiedrībā, kuri zina, kā dalīties ar pozitīvām emocijām. Pavadot laiku ar laimīgiem cilvēkiem, tu sāksi pavisam savādāk raudzīties uz dažādiem dzīves aspektiem.

3. Atsakies uz brīdi no sociālajiem tīkliem

Digitālā pasaule ir pilnībā pārņēmusi mūsu ikdienu. Vidēji katru dienu cilvēks pavada aptuveni vienu stundu un četrdesmit minūtes, pārbaudot savu sociālo tīklu kontus. Dažādos pētījumos tika noskaidrots, ka pārāk ilga uzturēšanās sociālajos medijos var sekmēt depresijas attīstību. Tāpēc mēģini vismaz uz dažādām stundām katru dienu izvairīties no mobilo ierīču lietošanas. Tas uzlabos garastāvokli, mazinās stresu un stiprinās tavu saikni ar apkārtējo pasauli.

4. Novērtē lietas sev apkārt

Lielisks veids, kā vairot pozitīvas emocijas, samazināt stresu un uzlabot savu garīgo veselību, ir izteikt pateicību sev un apkārtējiem. Kā kultivēt šo veselīgo ieradumu? Tu vari sākt pierakstīt lietas, par ko esi pateicīgs šajā dzīvē, vari iesaistīties brīvprātīgajā darbā, pavadīt laiku ar sev tuviem un mīļiem cilvēkiem. Pirms dodies gulēt, neaizmirsti sev atgādināt vismaz vienu lietu, par ko esi pateicīgs. Jo vairāk novērtēsi mazos dzīves priekus, jo laimīgāks būsi.

5. Lasi grāmatas

Grāmatu lasīšana ir labs veids, kā iegūt jaunas zināšanas, stimulēt radošumu, uzlabot koncentrēšanās spējas, un tai ir nomierinošs efekts, līdzīgi kā meditācijai. Daudziem cilvēkiem grāmatas lasīšana pirms miega palīdz iemigt ātrāk un uzlabot miega kvalitāti. Grāmatas palīdzēs tev paplašināt redzesloku, attīstīt jaunas idejas un meklēt motivāciju un iedvesmu.

6. Vizualizē savu dienu

Vēl viens ieteikums pirms gulētiešanas – pamēģini vizualizēt nākamo dienu, tas ir, iztēlojies, kā tu vēlies, lai paietu tava diena. Šeit svarīgi ir nelēkāt no tēmas uz tēmu un nefokusēties uz to, kas var noiet greizi. Tieši otrādāk, pamēģini koncentrēties uz to, kas var noiet "pareizi." Atceries, ka tev nav jāizveido darāmo darbu saraksts, bet gan jāvizualizē process, veids, kādā tu veiksi šos darbus. Tādā veidā nākamā diena paies daudz mierīgāk.

7. Nosaki prioritātes

Viens no biežākajiem iemesliem, kāpēc cilvēki nesasniedz savus mērķus, ir fokusēšanās uz vairākām lietām vienlaicīgi. Pajautā sev, kādas ir tavas galvenās prioritātes. Skaidri definējot svarīgākos mērķus (gan personīgajā, gan darba dzīvē), atsakies no darbībām, kas nav saistītas ar to sasniegšanu. Pie mazāk svarīgām lietām tu varēsi atgriezties pēc tam, kad sasniegsi izvirzītos mērķus.