Pētījums: Viena trešdaļa Latvijas iedzīvotāju par kvalitatīvu uzskata svaigi grauzdētu kafiju
Vērtējot dažādu kafijas veidu kvalitāti, 34% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka tieši svaigi grauzdēta kafija ir kvalitatīva kafija, noskaidrots AS "Virši-A" veiktajā pētījumā par Latvijas iedzīvotāju kafijas dzeršanas paradumiem.
47% respondentu norādījuši, ka veikalā pirktā maltā kafija ir kvalitatīva, savukārt attiecībā uz šķīstošo kafiju, 29% respondentu uzskata, ka tā esot ķīmija. Tikmēr 20% aptaujāto iedzīvotāju uzsvēruši, ka kafija ir un paliek kafija, tāpēc ir vienalga, kādu kafiju baudīt.
Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā joprojām iecienītākie kafijas veidi ir melna kafija (49%) vai kafija ar pienu (35%). Tikai neliela daļa biežāk izvēlas baudīt tādus kafijas dzērienus kā Caffe Latte (7%), Cappuccino (5%) vai Espresso (4%).
Šķīstošā kafija kļuvusi vecmodīga, priekšroku dodam pašu maltai kafijai Izvērtējot uzskatus par kafijas lietošanu un kvalitāti, lielākā daļa jeb 86% respondentu norādījuši, ka pievērš uzmanību maltas kafijas kvalitātei, kuru iegādājas veikalā. Aptuveni viena trešdaļa jeb 31% aptaujāto respondentu norādīja, ka dzer pupiņu kafiju, kuru paši samaļ kafijas dzirnaviņās, savukārt 26% uzsvēruši, ka nedzer šķīstošo kafiju, jo tas ir vecmodīgi.
Ārpus mājām kafiju visbiežāk pērkam degvielas uzpildes stacijās 79% Latvijas iedzīvotāju visbiežāk izvēlas dzert kafiju mājās, savukārt 60% izvēlas to baudīt savā darbavietā. Ja kafija netiek baudīta mājās vai darbā, visbiežāk Latvijas iedzīvotāji izvēlas iegādāties kafiju degvielas uzpildes stacijā (24%), kafejnīcā vai restorānā (13%), vai kioskos (12%). Noskaidrojot kafijas dzeršanas paradumus, atrodoties ceļā, 22% norādījuši, ka nav nekas labāks par kafiju un smalkmaizīti, kas iegādāta degvielas uzpildes stacijās, savukārt 16% respondentu atzinuši, ka nevar iedomāties braukšanu automašīnā bez kafijas dzeršanas.
Tāpat 36% respondentu atzinuši, ka priecātos, ja degvielas uzpildes stacijās varētu iegādāties svaigi grauzdētu kafiju.
Degvielas tirgotājs AS "Virši-A" sadarbībā ar interneta pētījumu paneli "Solid Data" 2016.gada janvārī veikusi Latvijas iedzīvotāju aptauju par kafijas dzeršanas paradumiem. Pētījumā piedalījās 505 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 69 gadiem.